Ustalenia kliniczne dotyczące zakażeń grzybiczych wywołanych przez iniekcje metyloprednizolonu AD 7

W OUN i przykręgosłupowych próbkach tkanek miękkich stopień reakcji zapalnej na strzępki grzyba wahał się od minimalnego do rozległego, a spektrum odpowiedzi wahało się od zapalenia neutrofilowego z martwicą do zapalenia ziarniniakowego z obfitymi komórkami olbrzymimi (Figura 3). Grzybicze strzępki były obserwowane w naciekach opon mózgowych i często w ścianach podstawnych i środkowych tętnic mózgowych, z towarzyszącym zapaleniem naczyń, zakrzepicą i zawałem miąższu. Zakrzepy zakrzepowo-zatorowe ośrodkowego układu nerwowego obserwowano tylko u pacjenta i nie było dowodów na jego rozsiew na narządy wewnętrzne, w tym płuca, wątrobę, śledzionę, nerki lub serce. CNS versus Non-CNS Disease
W sumie 265 pacjentów (81%) miało objawy choroby OUN, a 63 (19%) nie miało dowodów na chorobę OUN (tab. 1). Więcej pacjentów z chorobą OUN niż z chorobą inną niż OUN otrzymało zastrzyk w stanach innych niż Michigan (P <0,001), otrzymywali skumulowaną dawkę octanu metyloprednizolonu 80 mg lub wyższą (P = 0,04), otrzymywali translaminarną iniekcję zewnątrzoponową (P <0,001) i miał ukryty stan medyczny (konkretnie cukrzyca [P = 0,02] lub nadciśnienie [P = 0,05]). Pacjenci z chorobą niezwiązaną z OUN częściej otrzymywali partię octanu metyloprednizolonu (P = 0,001), iniekcje nieparzyste (P = 0,01) i przezcewnikową iniekcję zewnątrzoponową (P <0,001). Odstęp pomiędzy wstrzyknięciem a diagnozą był najkrótszy w przypadku pacjentów z udarem (mediana, 21 dni) i najdłuższym w przypadku ropnia zewnątrzoponowego (mediana, 39 dni, p <0,001).
Spośród 63 pacjentów z chorobą inną niż OUN 57 (90%) otrzymało zastrzyk w Michigan. Aby ocenić czynniki ryzyka choroby OUN w porównaniu z chorobą inną niż OUN, opracowaliśmy wieloczynnikowy model regresji logistycznej, który był ograniczony do pacjentów w Michigan. Czynnikami, które niezależnie były związane z chorobą OUN były obecność nadciśnienia (iloraz szans, 4,28; przedział ufności 95% [CI], 1,47 do 12,48) i przyjmowanie translaminarnej iniekcji zewnątrzoponowej (iloraz szans, 3,83; 95% CI, 1,60 do 9,20). Czynniki, które zostały uwzględnione w modelu, ale nie były niezależnie związane z chorobą OUN, obejmowały całkowitą wstrzykniętą dawkę octanu metyloprednizolonu, lokalizację wstrzyknięcia (tj. Szyjki macicy, klatki piersiowej lub lędźwi), wiek leku lub wiek fiolki i liczbę zastrzyków.
Dyskusja
Wstępne ustalenia kliniczne z tego ogniska sugerują, że narażenie na grzyby przez znieczulenie zewnątrzoponowe i przykręgosłupowe zanieczyszczonego produktu glukokortykoidowego może prowadzić do szerokiego spektrum choroby klinicznej. Choroby charakteryzowały się zapaleniem opon mózgowych, udarem, zapaleniem pajęczynówki oraz zakażeniami zewnątrzoponowymi lub przykręgosłupowymi zlokalizowanymi w miejscu wstrzyknięcia i miały zakres od bardzo łagodnego do zagrażającego życiu.
Większość pacjentów, którzy byli wcześnie ujawnieni, cierpiała na chorobę OUN
[więcej w: fitamina, difenhydramina, psycholog gdynia ]