Ustalenia kliniczne dotyczące zakażeń grzybiczych wywołanych przez iniekcje metyloprednizolonu AD 5

Spośród 30 pacjentów, u których wystąpił udar z zlokalizowanymi objawami obrazowania, anatomiczne umiejscowienie udaru obejmowało obszary dostarczane przez naczynia kręgowe (móżdżek lub pień mózgu) u 23 (77%), zwoje podstawy u 16 (53%) i kora mózgowa w (3%) (rysunek 2). Zapalenie pajęczynówki
Spośród 63 pacjentów z zapaleniem pajęczyn, nakłucie lędźwiowe wykonano w 58 (92%); 52 z tych 58 pacjentów (90%) miało pleocytozę w płynie mózgowo-rdzeniowym, która była zgodna z zapaleniem opon mózgowych na nakłuciu lędźwiowym; 5 z 63 pacjentów z zapaleniem pajęczynówki (8%) miało objawy udaru. Większość pacjentów z zapaleniem pajęczynówki miała bóle głowy (78%) i ból pleców (65%). Fizyczne objawy zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych i deficytu neurologicznego występowały niezbyt często, z częstością odpowiednio 8% i 13%. Mediana liczby białych krwinek w płynie mózgowo-rdzeniowym została zwiększona dziesięciokrotnie wśród pacjentów z zapaleniem pajęczynówki, w porównaniu z tymi z samym zapaleniem opon mózgowych (539 vs. 47 komórek na milimetr sześcienny, P <0,001).
Ropień nadtwardówkowy
Spośród 90 pacjentów z ropcem nadtwardówkowym 28 (31%) miało tylko ropień zewnątrzoponowy, 39 (43%) również miało zapalenie opon mózgowych, a 23 (26%) miało również inne zakażenie oprócz zapalenia opon mózgowych. Wśród wszystkich pacjentów z ropcem nadtwardówkowym zdiagnozowano stan przy wstępnej prezentacji u 57 pacjentów (63%), a później u 33 (37%). Odstęp od ostatniego wstrzyknięcia octanu metyloprednizolonu do rozpoznania ropnia nie różnił się istotnie pomiędzy pacjentami z zapaleniem opon mózgowych a pacjentami bez zapalenia opon mózgowych (okres mediany, odpowiednio 44 dni i 43 dni, P = 0,30).
Zgony
Zgłoszono 26 zgonów wśród 328 pacjentów, którzy zostali włączeni do tej analizy. Wśród osób, które zmarły, 22 (85%) miało udar, (4%) miało zapalenie pajęczynówki bez udaru, (4%) tylko miało zapalenie opon mózgowych, a 2 (8%) miało zapalenie opon mózgowych z ropcem zewnątrzoponowym. Większość zgonów (58%) wystąpiła przed 15 października 2012 r. Średni czas przeżycia wśród zmarłych wynosił 9 dni (zakres międzykwartylny, 7 do 19) po przyjęciu do szpitala. Spośród 328 pacjentów 9 (3%) zmarło przed otrzymaniem leczenia przeciwgrzybiczego; wszyscy ci pacjenci zmarli przed 8 października 2012 r.
Wśród pacjentów z zapaleniem opon mózgowych, czynnikami ryzyka zgonu lub udaru, które pozostały istotne w przypadku wieloczynnikowej, rozszerzony model proporcjonalnego hazardu Coxa obejmował starszy wiek, gorączkę, zmieniony stan psychiczny i wysoką liczbę białych krwinek w płynie mózgowo-rdzeniowym (Tabela Liczba białych krwinek w płynie mózgowo-rdzeniowym podczas prezentacji była dodatnio powiązana z przypadkiem śmiertelności wśród pacjentów z zapaleniem opon mózgowych (p <0,001) (tabela S3 w dodatkowym dodatku).
Zdarzenia niepożądane związane z terapią przeciwgrzybiczą
Spośród 178 pacjentów leczonych amfoterycyną B 171 (96%) otrzymywało liposomalną postać amfoterycyny B; mediana dziennej dawki wynosiła 5 mg na kilogram masy ciała na dzień
[przypisy: Upadłość transgraniczna, fitamina, psycholog dziecięcy Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: fitamina psycholog dziecięcy Warszawa Upadłość transgraniczna