Ustalenia kliniczne dotyczące zakażeń grzybiczych wywołanych przez iniekcje metyloprednizolonu AD 4

Badanie pokazuje szczegółowy rozkład typów choroby wśród wszystkich pacjentów; 122 spośród 328 pacjentów (37%) miało więcej niż jeden typ choroby. Zapalenie opon mózgowych było dominującym typem choroby zidentyfikowanym w badanej populacji, a następnie ropniem zewnątrzoponowym i zapaleniem pajęczynówki. Zapalenie opon mózgowych
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka pacjentów według rodzaju choroby. Spośród 250 pacjentów z zapaleniem opon mózgowych 229 (92%) uzyskało diagnozę w momencie wstępnego przyjęcia do szpitala, a 21 pacjentów (8%) otrzymało diagnozę później. Wśród pacjentów z zapaleniem opon mózgowych podczas prezentacji, 187 (82%) miało tylko zapalenie opon mózgowych, podczas gdy 42 (18%) miało również jedno lub więcej innych zaburzeń (udar u 11 pacjentów, zapalenie pajęczynówki u 23 i ropień u 11). Spośród 187 pacjentów z zapaleniem opon mózgowych tylko przy prezentacji, 12 (6%) otrzymało diagnozę udaru mediana 10 dni po rozpoznaniu zapalenia opon mózgowych; Zapalenie pajęczynówki zostało zdiagnozowane u 24 pacjentów (13%) mediana 18 dni po rozpoznaniu zapalenia opon mózgowych, a ropień zewnątrzoponowy został zdiagnozowany u 22 pacjentów (12%) mediana 20 dni po rozpoznaniu zapalenia opon mózgowych. Łącznie 137 z 250 pacjentów z zapaleniem opon mózgowych (55%) nigdy nie otrzymało diagnozy innego zaburzenia. Charakterystykę kliniczną pacjentów przedstawiono w Tabeli 2.
Uderzenie
Rysunek 2. Rysunek 2. Typowe wyniki badań neuroradiologicznych. Panel A pokazuje osiowy obraz ważony T2 mózgu od pacjenta z zapaleniem opon mózgowych i udarem krążenia tylnego (strzałka). Panel B pokazuje strzałkowy, nasycony tłuszczem obraz kręgosłupa lędźwiowego, otrzymany po podaniu materiału kontrastowego, pokazujący zbrylone wzmocnienie śródskórne (strzałki), które jest zgodne z zapaleniem pajęczynówki. Testy reakcji łańcuchowej polimerazy płynu rdzeniowego uzyskanego od pacjentów w panelach A i B były pozytywne dla Exserohilum rostratum. Panel C pokazuje gromadzenie płynu wzmacniającego obręcze w grzbietowej przestrzeni nadtwardówkowej, co jest zgodne z ropniem zewnątrzoponowym (strzałka). Tkanka uzyskana podczas zabiegu wykazała strzępki grzybów, a kultura przyniosła gatunek exserohilum. Panel D pokazuje liniowe wzmocnienie płytki końcowej (strzałki), które jest zgodne z zapaleniem dysku lub zapaleniem kości i szpiku.
Wśród 35 pacjentów, u których stwierdzono udar, nakłucie lędźwiowe wykonano u 29 chorych; wszyscy mieli pleocytozę w płynie mózgowo-rdzeniowym, która była zgodna z zapaleniem opon mózgowych. W sumie 17 z 35 pacjentów z udarem mózgu (49%) otrzymało diagnozę przed 30 września 2012 r. Objawy deficytu neurologicznego, udokumentowana gorączka i objawy meningalne występowały częściej u pacjentów z udarem niż u osób z niewydolnymi zakażeniami OUN (P = 0,07, P <0,001, a P = 0,06, odpowiednio). W analizach płynu mózgowo-rdzeniowego pacjenci z udarem mieli również wyższą liczbę białych krwinek, niższy poziom glukozy i wyższy poziom białka niż ci z niestramnymi infekcjami OUN (p <0,001 dla wszystkich porównań) [patrz też: psycholog warszawa, gabinet psychologiczny, psycholog gdynia ]