Rozpoznanie i zarządzanie delirium wypłat (Delirium Tremens)

W pewnym momencie życia 20% mężczyzn i 10% kobiet w większości zachodnich społeczeństw będzie miało zaburzenie związane z używaniem alkoholu, które definiuje się jako powtarzające się problemy związane z alkoholem w co najmniej 2 z 11 obszarów życia.1,2 Warunki te mogą zmniejszyć żywotność o dziesięć lat i wiążą się z poważnymi zaburzeniami w funkcjonowaniu społecznym, jak również z wysokimi wskaźnikami problemów medycznych. Chociaż u osób ze wszystkich warstw społecznych występują zaburzenia związane z alkoholem i dotykają ponad 20% pacjentów w większości placówek medycznych, 2,3 lekarzy zostało odpowiednio przeszkolonych w zakresie identyfikacji i leczenia tych poważnych problemów. Około 50% osób z zaburzeniami używania alkoholu ma objawy odstawienia alkoholu, gdy zmniejszają lub zaprzestają spożywania alkoholu; u 3 do 5% tych osób dochodzi do drgawek grand mal, silnego dezorientacji (majaczenia) lub ich obu.1 Istotne jest, aby klinicyści wiedzieli, jak zapobiegać, rozpoznawać i leczyć te ciężkie stany odstawienia, aby zminimalizować kosztowne hospitalizacje i możliwe do uniknięcia zgony .
Stany wycofania alkoholu
Łagodne i umiarkowane wypłaty
Alkohol jest depresorem ośrodkowego układu nerwowego. Podobnie jak benzodiazepiny, barbiturany i leki o podobnym działaniu, szybko zwiększa uwalnianie kwasu .-aminomasłowego (GABA) w mózgu, z wyraźnym wpływem na receptory GABA typu A (GABAA) i hamuje postsynaptyczny N-metylo-d -rozdzielcza aktywność receptora glutaminianu.4,5 Podczas wielokrotnej ekspozycji mózg dostosowuje się do wpływu alkoholu poprzez zmiany w receptorach i innych białkach. Adaptacje te powodują zmniejszenie działania depresora, w wyniku czego wymagane są wyższe dawki środka, aby osiągnąć podobne wyniki. Późniejsza redukcja poziomów alkoholu we krwi prowadzi do objawów, które są na ogół przeciwieństwem ostrych efektów leku. Objawy odstawienne związane z depresyjnymi, takimi jak alkohol, obejmują bezsenność, lęk i zwiększone tętno i częstość oddechów, temperaturę ciała i ciśnienie krwi, a także drżenie rąk.1,4 Z powodu krótkiego działania etanolu (alkohol spożywczy), odstawienie objawy zwykle rozpoczynają się w ciągu 8 godzin po zmniejszeniu stężenia alkoholu we krwi, osiągają szczyt po około 72 godzinach i są znacznie zmniejszone o 5 do 7 dni abstynencji.
Tabela 1. Tabela 1. Ocena wycofania skali alkoholowej przez instytut kliniczny, poprawiona. Przebieg czasowy odstawienia alkoholu i nasilenie objawów z nim związanych musi być ściśle monitorowany w celu określenia najbardziej skutecznych metod leczenia. Tabela opisuje instrument oceny wypłat, który jest powszechnie stosowany przez przeszkolonych klinicystów – skorygowana ocena ryzyka wycofania alkoholu w instytucie klinicznym (CIWA-Ar) .4,8 Wyniki w zakresie CIWA-Ar od 0 do 67; wyniki niższe niż 8 wskazują na łagodne objawy odstawienia, które rzadko wymagają stosowania leków, wyniki od 8 do 15 wskazują na umiarkowane objawy odstawienia, które mogą reagować na niewielkie dawki benzodiazepin, a wyniki powyżej 15 wskazują na ciężkie zespoły, które wymagają ścisłego monitorowania w celu uniknięcia drgawki i delirium z odstawienia alkoholu (delirium tremens).
Wycofanie Delirium (Delirium Tremens)
Tabela 2. Tabela 2. Kryteria DSM-5 dotyczące delirium wypłat (Delirium Tremens)
[więcej w: badania psychologiczne, Psycholog Wrocław, naklejka na legitymację ]

Powiązane tematy z artykułem: badania psychologiczne naklejka na legitymację Psycholog Wrocław