Rozpoznanie i zarządzanie delirium wypłat (Delirium Tremens) ad

Kryterium delirium z odstawienia, opisane w Tabeli 2, jest majaczenie (szybkie zaburzenie uwagi i poznania, czasami z halucynacjami) oraz odstawienie alkoholu. 1,7,9 Klinicyści różnią się tym, jak dobrze przestrzegają tych kryteriów, więc trudno jest określić częstość występowania majaczenia z odstawienia, a stawki zależą od tego, czy osoby z tym schorzeniem były leczone ambulatoryjnie, jako lekarze ogólni lub psychiatryczni, lub jako pacjenci na oddziale intensywnej terapii (ICU). Większość badań szacuje, że 3 do 5% pacjentów hospitalizowanych z powodu odstawienia alkoholu spełnia kryteria delirium z odstawienia. 7,10,11 Retrospektywne przeglądy oparte na diagnozach dokonywanych przez lekarzy ogólnych pokazują wyższe, ale mniej rzetelne stawki. Wycofanie delirium zwykle rozpoczyna się około 3 dni po wystąpieniu objawów odstawienia alkoholu i trwa od do 8 dni lub dłużej (zwykle 2 lub 3 dni) .7,9,12 Około do 4% hospitalizowanych pacjentów, którzy cierpią na delirium ; odsetek ten można zmniejszyć, jeśli zostanie postawiona właściwa i przeprowadzona w odpowiednim czasie diagnoza, a objawy będą odpowiednio leczone.7,9,11,13 Śmierć zwykle wynika z hipertermii, arytmii serca, powikłań napadów padaczkowych lub współistniejących zaburzeń medycznych. 14,15
Delirium podczas odstawiania alkoholu jest przewidywane przez: CIWA-Ar wyniki powyżej 15 (szczególnie w połączeniu ze skurczowym ciśnieniem krwi> 150 mm Hg lub częstość tętna> 100 uderzeń na minutę), niedawne napady padaczkowe (obserwowane u 20% osób z delirium), wcześniejszym majaczeniem lub napadami po odstawieniu, starszym wiekiem, niedawnym niewłaściwym stosowaniem innych środków depresyjnych i towarzyszącymi problemami medycznymi .7,10,11,13,16,17 Te ostatnie obejmują zaburzenia elektrolitowe (np. niskie poziomy potasu, magnezu lub oba), mała liczba płytek krwi i choroba układu oddechowego, serca lub przewodu pokarmowego.7,10,11,17
Leczenie Delirium Wycofanie
Najlepszym podejściem do zapobiegania delirium z odstawienia jest identyfikacja i leczenie wcześniej występujących współistniejących problemów medycznych i zespołów odstawiennych4. Być może ze względu na niskie rozpowszechnienie delirium z odstawienia i wysokie koszty leczenia, a ponieważ firmy farmaceutyczne nie mają motywów zysku związanych z badaniami nad nowe sposoby leczenia tego stanu, istnieje kilka podwójnie ślepych, kontrolowanych, prospektywnych prób leczenia. Najlepsze dowody znajdują się w przeglądzie dziewięciu prospektywnych, kontrolowanych badań przeprowadzonych w latach 1959-1978 oraz w kolejnych niekontrolowanych badaniach zidentyfikowanych w badaniu PubMed w 2004 roku.
Tabela 3. Tabela 3. Sugerowane leczenie delirium alkoholowego (Delirium Tremens). Głównymi celami leczenia delirium po odstawieniu są: kontrolowanie pobudzenia, zmniejszanie ryzyka napadów padaczkowych oraz zmniejszanie ryzyka urazu i śmierci za pomocą metod opisanych w Tabeli 3.7,9,13,18-23 Z powodu dużej częstości występowania pobudzenie wśród pacjentów z delirium z odstawienia i potencjalnymi skutkami śmiertelnymi, leczenie najlepiej przeprowadzać na zamkniętym oddziale ambulatoryjnym lub na oddziale intensywnej terapii.
Podejście do opanowania majaczenia związanego z odstawieniem obejmuje dokładne badanie fizykalne i odpowiednie badania krwi w celu zidentyfikowania i leczenia problemów medycznych, które mogły przyczynić się do ciężkiego stanu odstawienia.9,17 Te same ogólne rodzaje wsparcia, które są potrzebne każdemu pacjentowi z delirium powinny być stosowany u pacjenta z delirium w odstawieniu, w tym pomoc w zmianie orientacji pacjenta na czas, datę i miejsce, ocenę i leczenie pacjenta w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, zapewnienie bezpieczeństwa, częste monitorowanie czynności życiowych i zapewnienie odpowiedniego nawodnienia
[więcej w: fluoksetyna ulotka, badanie kału na nosicielstwo, fluoroza leczenie ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie kału na nosicielstwo fluoksetyna ulotka fluoroza leczenie