Opieka paliatywna dla poważnie chorych cd

Podobnie mechanizmy, na podstawie których cierpienie duchowe wpływa na wyniki i czy te mechanizmy można modyfikować, pozostają nieznane. Umiejętności komunikacyjne
Badania empiryczne ukierunkowane na komunikację w kontekście poważnej choroby gwałtownie wzrosły w ostatnim dziesięcioleciu. Opierając się na konsensusowych podejściach do prowadzenia trudnych rozmów (np. Łamanie złych wieści ), seria randomizowanych prób i ocen umiejętności przed i po szkoleniu rygorystycznie studiowała te podejścia, udoskonalone ramy dla tych dyskusji, zidentyfikowała kluczowe umiejętności komunikacyjne i zaczęto badać kliniczne wyniki związane ze skutecznym szkoleniem komunikacyjnym. 26-28 Typowe scenariusze komunikacji mogą obejmować przekazywanie poważnych wiadomości, omawianie prognostycznej niepewności, ustalanie celów opieki i wybór metod leczenia.
Różne wysiłki mają na celu doskonalenie poznawczych map drogowych dla tych konkretnych scenariuszy klinicznych, takich jak SPIKES (przygotowanie wywiadu, ocena percepcji pacjenta, uzyskanie zaproszenia pacjenta, udzielanie wiedzy i informacji, reagowanie na emocje i podsumowywanie dyskusji) oraz identyfikacja podstawowe umiejętności skutecznej komunikacji, takie jak wyrażanie empatii przy użyciu instrukcji NURSE (nazywanie, rozumienie, szanowanie, wspieranie i odkrywanie). 29 Obecnie funkcjonują programy szkoleniowe w zakresie komunikacji, oparte na badaniach empirycznych – zarówno online (www.capc. org / topics / communication-and-palliative-care) oraz w ustawieniach warsztatów (www.vitaltalk.org).
W dużym, prospektywnym badaniu kohortowym obejmującym pacjentów z zaawansowanym rakiem ci, którzy prowadzili dyskusję z lekarzem o celu opieki, byli mniej prawdopodobni niż pacjenci, którzy nie mieli takiej dyskusji, aby umrzeć na OIOM-ie lub otrzymać wentylację mechaniczną i krążeniowo-płucną. resuscytacji i częściej byli hospitalizowani przez okres dłuższy niż tydzień30. Kolejne prospektywne badanie kohortowe obejmujące pacjentów na OIOM i ich rodziny wykazało, że ustrukturyzowane dyskusje na temat życzeń pacjentów dotyczących opieki po zakończeniu życia były znacznie zadowolenie rodziny z opieki OIOM i poprawa zadowolenia rodziny z podejmowania decyzji.31 Poczyniono również znaczne postępy w nauce planowania i wspomagania decyzji z wyprzedzeniem.32,33 Szczególnie istotne dla klinicystów, którzy budują podstawowe umiejętności opieki paliatywnej i dążą do angażowanie pacjentów w planowanie opieki z wyprzedzeniem to strony internetowe użytku publicznego, które zawierają materiały z tych badań (np .prepareforyourcare.org, www.agingwithdignity.org/five-wishes.php i www.acpdecisions.org).
Modele świadczenia opieki paliatywnej
Szpitale
Najczęstszym ustawieniem dla niehospecjalnych usług opieki paliatywnej w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie jest szpital z ostrą opieką. Początkowo zakładany w akademickich ośrodkach medycznych w Ameryce Północnej programy opieki paliatywnej rozprzestrzeniły się na inne typy szpitali. Rzeczywiście, w ciągu ostatniego dziesięciolecia programy opieki paliatywnej wzrosły o ponad 150%, tak że prawie 90% szpitali z 300 łóżkami lub więcej i dwie trzecie szpitali z 50 łóżkami lub więcej ma teraz programy opieki paliatywnej.34 Początek 2011 , Wspólna Komisja ustanowiła zaawansowane certyfikaty dla programów opieki paliatywnej.35 Do tej pory 82 programy otrzymały tę certyfikację.35
W szpitalach podstawowym modelem świadczenia opieki jest interdyscyplinarny zespół konsultacyjny