Opieka paliatywna dla poważnie chorych ad 5

Usługi opieki paliatywnej na poziomie społecznościowym są lepiej rozwinięte w Kanadzie, Europie Zachodniej i Australii niż w Stanach Zjednoczonych.6,42-44 Opieka długoterminowa
Około 1,8 miliona mieszkańców USA mieszka w domach opieki, a ich liczba ma wzrosnąć ponad dwukrotnie do 2030.45,46. Potrzeby opieki paliatywnej tej populacji są ogromne. Ponad 25% starszych osób umiera w domach opieki, 67% osób z zaawansowaną demencją żyje w tych dniach w ostatecznych dniach 16, a ponad połowa mieszkańców domu opieki wymaga intensywnej lub kompletnej pomocy w codziennych czynnościach45.
Obecnie istnieją trzy modele świadczenia opieki paliatywnej w domach opieki. Najbardziej uznanym modelem jest hospicjum. Wiele domów opieki podpisało umowy z agencją hospicyjną na usługi, a odsetek osób w domach opieki, które otrzymywały usługi hospicyjne przed ich śmiercią, wzrósł z 14% w 1999 r. Do 33% w 2006 r. 47 W porównaniu z opieką domową w domu opieki, która nie obejmuje hospicjum, hospicjum stosowanie w domach opieki wiąże się z mniejszym odsetkiem inwazyjnych terapii i hospitalizacji, lepszym leczeniem bólu i objawów oraz wyższym zadowoleniem rodziny z opieki.47 6-miesięczny prognostyczny wymóg kwalifikowalności hospicyjnej w znacznym stopniu ogranicza dostęp, jednak biorąc pod uwagę czas trwania potrzeby i nieprzewidywalne prognozy większości mieszkańców domów opieki.
Kolejnym modelem jest konsultacja opieki paliatywnej, w której zewnętrzny lekarz opieki paliatywnej lub pielęgniarka udziela zaleceń klinicystom w domu opieki i usługach rachunków w ramach Medicare Część B. Trudności związane z tym modelem obejmują brak mechanizmów zwrotu kosztów dla niefizycznych członków opieki paliatywnej. zespół i poleganie na personelu domu opieki – który może nie mieć przeszkolenia w zakresie opieki paliatywnej – w celu wdrożenia i realizacji zaleceń. Wreszcie niektóre domy opieki opracowały wewnętrzne zespoły opieki paliatywnej lub wyspecjalizowane jednostki, które koncentrują się głównie na mieszkańcach z zaawansowaną demencją.
Poszerzenie dostępu do opieki paliatywnej i barier w dostawie
Chociaż opieka paliatywna była początkowo skoncentrowana na pacjentach umierających na raka, populacja pacjentów, którzy mogą skorzystać z opieki paliatywnej, znacznie się zwiększyła. Wiele randomizowanych, kontrolowanych badań klinicznych i badań kliniczno-kontrolnych dotyczących interwencji opieki paliatywnej do tej pory wykazało zmniejszenie objawów u pacjentów i korzystania z opieki zdrowotnej oraz poprawę jakości życia i zadowolenia rodziny w szerokim spektrum populacji, w tym pacjentów z zaawansowanym rakiem, 37 choroba neurologiczna, 48 lub choroba płuc42 oraz starsi dorośli z wieloma współistniejącymi schorzeniami i słabością.6,49 Populację pacjentów, która odnosi największe korzyści ze skierowania na specjalistyczną opiekę paliatywną i odpowiedni czas takiego skierowania, wciąż określają badania empiryczne, ale zalecenia konsensualne wspierają skierowanie w momencie diagnozy dla pacjentów z zaawansowanym rakiem, chorobą neurologiczną lub uszkodzeniem narządu; osoby z wieloma współistniejącymi schorzeniami, ułomnością lub zaawansowanym upośledzeniem funkcji poznawczych; osoby z wysokim objawem lub obciążeniem jatrogennym (np. osoby, które przeszły przeszczep szpiku kostnego na ostrą białaczkę); a ci, którzy mają uciążliwą rodzinę lub opiekun, potrzebują niezależnie od prognozy.2,36
Znaczne bariery mogą uniemożliwić wielu osobom dostęp do usług opieki paliatywnej lub korzystanie z nich
[przypisy: badanie kału na nosicielstwo, leczenie kanałowe poznań, diflukan ]