Odżywianie w ostrej fazie choroby krytycznej ad 9

2. Zalecenia klinicznej praktyki żywieniowej na OIOM i przyszłych badaniach. Najnowsze metodologicznie dobre i odpowiednio zasilane, randomizowane, kontrolowane próby kliniczne nie dały jednoznacznych dowodów na to, że karmienie protokołami ukierunkowanymi na pełnowartościowe odżywianie na wczesnym etapie choroby powoduje korzyści kliniczne. Wyniki badań EPaNIC i EDEN budzą obawy, że ukierunkowanie na pełnowymiarowe karmienie we wczesnym stadium poważnej choroby nie przynosi korzyści i może spowodować szkody w niektórych populacjach lub miejscach. Wczesne żywienie pozajelitowe i suplementacyjne żywienie pozajelitowe sugerują, że stosowanie żywienia pozajelitowego samo w sobie nie może zwiększać ryzyka powikłań infekcyjnych. Te nowe spostrzeżenia ograniczają liczbę interwencji żywieniowych, które można śmiało zalecać do codziennej praktyki krytycznej opieki (Tabela 2). W świetle nowych dowodów z badań, w których uczestniczyło niewielu poważnie niedożywionych pacjentów, rozsądne wydaje się zainicjowanie karmienia żołądkowego, a także dostarczenie mikroskładników odżywczych po ustabilizowaniu się stanu pacjenta i umożliwieniu hipokalorycznego spożycia makroskładników w pierwszym tygodniu ciężkiej choroby . Nie jest jasne, czy pacjenci z wcześniejszym niedożywieniem powinni być leczeni w różny sposób14, 42 Nie wydaje się pożądane, aby ingerować we wczesną kataboliczną reakcję na krytyczną chorobę, albo z makroelementami, albo, jak pokazano wcześniej, 51 z hormonami anabolicznymi. Chociaż niekorzystny wpływ dużych ilości makroskładników i czynników wzrostu w ostrych stanach chorobowych można wytłumaczyć ich tłumiącym działaniem na ścieżki usuwania uszkodzeń komórek, które zawracają substraty z oczyszczania szczątków, potrzeba jeszcze 38 badań, aby rozwikłać dokładne mechanizmy leżące u ich podstaw. Ponadto badania koncentrujące się na biomarkerach i systemach oceny powinny mieć na celu identyfikację pacjentów, którzy są w stanie skutecznie wykorzystywać makroskładniki do odzyskiwania, a zatem prawdopodobnie skorzystają z bardziej agresywnego wcześniejszego odżywiania.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z Kliniki i Laboratorium Medycyny Intensywnej Terapii, Oddział Medycyny Komórkowej i Molekularnej, Katholieke Universiteit Leuven, Leuven, Belgia.
Prośba o przedruk do Dr. Van den Berghe z Wydziału Klinicznego i Laboratorium Intensywnej Terapii, Katholieke Universiteit Leuven, Herestraat 49, B-3000 Leuven, Belgia, lub w.
Materiał uzupełniający
Referencje (51)
1. Alberda C, Gramlich L, Jones N, i in. Związek pomiędzy przyjmowaniem pokarmu a wynikami klinicznymi u pacjentów w stanie krytycznym: wyniki międzynarodowego wieloośrodkowego badania obserwacyjnego. Intensive Care Med 2009; 35: 1728-1737 [Erratum, Intensive Care Med 2009; 35: 1821.]
Crossref Web of Science Medline