Jest on faktycznie wiezniem normy

Jest on faktycznie więźniem normy. Następna faza w dojrzewaniu i dorastaniu polega na uwolnieniu się od całkowitej uległości wobec norm grupy, co jest tak charakterystyczne dla wielu młodzieńców. Niestety, duża liczba młodzieży nie osiąga tej wolności i staje się ludźmi dorosłymi niezdolnymi do samodzielnego myślenia i działania. Innymi słowy, stają się dorosłymi, którzy nie dojrzeli uczuciowo, społecznie, intelektualnie. Formy przyjmowane i odrzucane wśród młodzieży często dostarczają ciekawych wskazówek co do jej ogólnego zdrowia psychicznego. Stan zdrowia psychicznego z kolei jest ściśle związany z reagowaniem uczniów na wychowanie. Raymond G. Kuhlen i E. Gordon Collister poprosili uczniów klas VI i IX, by ocenili się wzajemnie, posługując się długą listą cech charakterystycznych. Później sprawdzili, które dzieci ukończyły szkoły i jakie czynniki wpłynęły na to, że jedni je ukończyli a drudzy nie. Stwierdzili, że jest bardz iej prawdopodobne, iż ci, którzy za 6 lat ukończą szkolę, będą obecnie w w kl. charakteryzowani jako „koleżeńscy”, „popularni u innych”, „weseli i zadowoleni”, „o miłej powierzchowności”, jako tacy, którzy lubią żarty, nawet żarty z siebie. Dziewczynki z klas VI, z większymi szansami na ukończenie szkoły, oceniane były, jako „mniej gadatliwe”, „schludne i czyściutkie”, „cieszące się popularnością „wesołe i szczęśliwe”, „przystojne” i „pełne entuzjazmu”. Chłopcy z klasy IX, ci, którzy prawdopodobnie ukończą szkołę, oceniani byli jako „koleżeńscy”, schludni i czyści, „popularni u innych”, „weseli i szczęśliwi” i „przystojni”. Jedynym rysem odróżniającym potencjalne absolwentki od nie absolwentek wśród dziewcząt z kl. IX, na którym można się było opierać, była „popularność u innych”. [podobne: psycholog dziecięcy Warszawa, psychoterapia warszawa, psycholog dziecięcy ]

Powiązane tematy z artykułem: psycholog dziecięcy psycholog dziecięcy Warszawa psychoterapia warszawa