Globalne zdrowie i prawo cd

Wysiłki zmierzające do zmniejszenia popytu obejmują opodatkowanie i ustalanie cen zgodnie z celami zdrowotnymi, zapewnienie w 100% środowisk wolnych od dymu, ujawnianie treści i emisji wyrobów tytoniowych, duże etykiety ostrzegawcze na opakowaniach wyrobów tytoniowych, kompleksowe zakazy wprowadzania do obrotu oraz zaprzestanie palenia tytoniu i leczenie programy. Ograniczenie podaży tytoniu koncentruje się na nielegalnym handlu (np. Przemyt i podrabianie), które według szacunków stanowiło 11,6% światowej konsumpcji papierosów w 2009 r., Co skutkowało utratą dochodu z podatków w wysokości 30-50 mld USD rocznie17. Pomimo sukcesu FCTC w mobilizacji działań rządowych i zaangażowania społeczeństwa obywatelskiego, traktat ma poważne słabości. Po pierwsze, zawiera niejednoznaczny język, dając państwom szeroki margines swobody w zakresie wdrażania. Po drugie, nie zapewnia zasobów, aby dać krajom o niskich i średnich dochodach wystarczającą zdolność do wdrażania i egzekwowania polityk nakreślonych w konwencji. Ponadto branża tytoniowa walczyła z FCTC, wnosząc sprawy w ramach Światowej Organizacji Handlu i traktaty inwestycyjne przeciwko Australii i Urugwaju za używanie zwykłego opakowania wyrobów tytoniowych i przyjęcie ustawodawstwa dotyczącego kontroli tytoniu – klasyczny konflikt między zdrowiem a reżimy handlowe.18,19
Międzynarodowe przepisy zdrowotne
Światowe Zgromadzenie Zdrowia przyjęło zasadniczo zmienioną wersję międzynarodowych przepisów zdrowotnych w 2005 r. W następstwie wybuchu ostrego zespołu oddechowego (SARS), ustanawiającego ramy dla globalnego bezpieczeństwa zdrowotnego. 20 Celem rozporządzeń jest poprawa monitorowania i zgłaszanie międzynarodowych zagrożeń dla zdrowia i poprawa koordynacji reakcji przy jednoczesnym unikaniu niepotrzebnej ingerencji w ruch i handel.21 Przepisy regulują nadzór i powstrzymywanie chorób w krajach, na granicach iw podróżach międzynarodowych.22
Przepisy obejmują szerokie spektrum zagrożeń zdrowotnych o znaczeniu międzynarodowym, niezależnie od ich pochodzenia lub źródła – biologicznego, chemicznego lub radionuklearnego. Korzystając z instrumentu decyzyjnego jako przewodnika, rządy muszą monitorować zagrożenia dla zdrowia i powiadamiać o tym WHO w ciągu 24 godzin po wydarzeniach, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego o zasięgu międzynarodowym. Dyrektor generalny ma wyłączne prawo do ogłoszenia stanu wyjątkowego i zrobił to tylko raz – w czasie pandemii grypy A (H1N1) w 2009 roku. Przepisy umożliwiają WHO uwzględnienie nieoficjalnych źródeł, takich jak organizacje pozarządowe, naukowcy i sieci społecznościowe w mediach drukowanych i elektronicznych. Kraje zgodziły się również rozwinąć podstawowe kompetencje – w tym ustawodawstwo, krajowe punkty kontaktowe i planowanie pandemiczne – w celu wdrożenia przepisów.
Pandemic Influenza Preparedness (PIP) Framework
Chociaż nie jest to traktat, WHO PIP Framework jest innowacyjną hybrydą – instrumentem prawa miękkiego, który jednak może tworzyć wiążące zobowiązania. Program PIP, przyjęty w maju 2011 r., Rozwiązał prawie 5-letnie kontrowersje, które wybuchły, gdy Indonezja odmówiła udostępnienia próbek wirusa grypy A (H5N1) z centrami współpracy WHO. Twierdząc o suwerenności nad wirusem, który został zidentyfikowany na ich terytorium, indonezyjscy urzędnicy wyrazili obawy, że ich kraj nie otrzyma sprawiedliwej części korzyści wynikających z naukowych odkryć.23,24
Ramy PIP ułatwiają dzielenie się wirusami grypy, które mają ludzki potencjał pandemiczny i zwiększają dostęp do szczepionek i leków przeciwwirusowych w krajach rozwijających się
[więcej w: wieszaki na medale, Psycholog Warszawa Wola, psychiatra poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: psychiatra poznań Psycholog Warszawa Wola wieszaki na medale