Globalne skutki palenia, rezygnacji i opodatkowania wyrobów tytoniowych ad 7

Fundacja Billa i Melindy Gatesów, Bloomberg Philanthropies, Bank Światowy i Azjatycki Bank Rozwoju udzielają więc porad technicznych niektórym ministerstwom finansów w celu przeciwdziałania wprowadzającym w błąd poradom podatkowym od przemysłu tytoniowego.29,42,43,59 Ogólnoświatowe zyski producentów Około 50 miliardów dolarów w roku 201260 (około 10 000 $ za śmierć przypisywaną tytoniu) przynosi ogromne wpływy polityczne, które stosuje się między innymi w celu uniknięcia dużych podwyżek podatków. Przemyt jest problemem, gdy rośnie podatek od wyrobów tytoniowych; około 10% wszystkich papierosów produkowanych na całym świecie jest już nieopodatkowanych61. Stosowanie specyficznych podatków akcyzowych na tytoń (zamiast podatków ad valorem), silniejsza administracja podatkowa i praktyczne kontrole zorganizowanego przemytu mogą jednak ograniczyć problem.62 Nawet w przypadku niektórych przemyt, duże podwyżki podatków mogą znacznie zmniejszyć konsumpcję i zwiększyć dochody (rys. 4), szczególnie jeśli jest on wspierany przez lepsze egzekwowanie przepisów podatkowych61
Trzykrotne skorygowane o inflację specyficzne podatki akcyzowe na tytoń, w wielu krajach o niskim i średnim dochodzie, w przybliżeniu podwoiłyby średnią cenę papierosów (i więcej niż podwójne ceny tańszych marek), co zmniejszyłoby konsumpcję o około jedną trzecią i faktycznie zwiększyło przychody z tytoniu o około jedną trzecią. W krajach, w których rząd jest właścicielem większości przemysłu, podobnie jak w Chinach, rozróżnienie między podatkami i zyskiem jest dość arbitralne, ale podwojenie średnich cen nadal znacznie zmniejszyłoby konsumpcję i zwiększyło dochody. Na całym świecie podniesienie określonych podatków akcyzowych na tytoń do podwójnych cen spowodowałoby około 100 miliardów dolarów (w dolarach amerykańskich) rocznie w przychodach z tytoniu, a także około 300 miliardów dolarów, które WHO szacuje, że rządy już zbierają na tytoniu.4 I odwrotnie, jeśli zmniejszenie palenia o około jedną trzecią udało się w jakiś sposób osiągnąć bez podniesienia ceny skorygowanej o inflację, przychody z podatku od tytoniu spadłyby o około 100 miliardów dolarów.6
Głównym argumentem za redukcją palenia są jednak setki milionów zgonów związanych z paleniem tytoniu, jeśli obecne schematy palenia nadal istnieją. Rzeczywiście, dokonując przeglądu możliwości osiągnięcia dużej konwergencji do 2035 r. Wśród ryzyka przedwczesnej śmierci w krajach o niskim, średnim i wysokim dochodzie, Komisja Lancet ds. Inwestowania w Zdrowie63 określiła ostatnio znaczny wzrost konkretnych podatków akcyzowych na tytoń jako najważniejsza interwencja przeciwko chorobom niezakaźnym, podobnie jak w Światowym Zgromadzeniu Zdrowia w 2013 r.5 Straty lub zyski z wpływów z tytoniu mają drugorzędne znaczenie; w rzeczywistości, podatki od tytoniu stanowią niewielki procent całkowitych dochodów w większości krajów (z wyjątkiem Chin), a pieniądze nie wydane na tytoń wydawane są na inne towary lub usługi podlegające opodatkowaniu7. Osiągnięcie celu WHO zmniejszenia o około jedną trzecią Palenie tytoniu do 2025 r., obejmujące poważne spadki nie tylko w krajach o wysokim dochodzie, ale także w gęsto zaludnionych krajach o niskim i średnim dochodzie, uniemożliwiłoby dziesiątki milionów zgonów związanych z paleniem tytoniu w ciągu najbliższych kilku dziesięcioleci2,3,63 i około 200 milionów zgonów związanych z paleniem tytoniu w ciągu całego stulecia, głównie wśród ludzi, którzy już żyją, zarówno pomagając palaczom rzucić palenie, jak i pomagając nastolatkom nie zaczynać.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Dziękujemy Jillian Boreham i Hong-Chao Pan za Dodatek do 50-letnich trendów śmiertelności związanych z paleniem w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Polsce; Judith MacKay za komentarze i Cathy Harwood, Leslie Newcombe i Joy Pader za pomoc redakcyjną nad wcześniejszym projektem rękopisu; Catherine Hill i Corne van Walbeek dla danych z Francji i RPA; oraz Ayda Yurekli za szacunkowe dochody podatkowe WHO.
Author Affiliations
Z Centrum ds. Globalnych Badań Zdrowia, St
[patrz też: fluoksetyna ulotka, gazometria interpretacja, osteopata poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: fluoksetyna ulotka gazometria interpretacja osteopata poznań