Globalne skutki palenia, rezygnacji i opodatkowania wyrobów tytoniowych ad 6

Dziś stosunek byłych palaczy do obecnych palaczy we Francji komfortowo przekracza średnią europejską.28,35 W podobnym okresie Republika Południowej Afryki potroiła również cenę skorygowanej o inflację ceny papierosów, zmniejszyła o połowę konsumpcję papierosów i podwoiła przychody z tytoniu45. Dodatkowe dochody mogą być wykorzystane do finansowania programów kontroli tytoniu lub szerszych wysiłków na rzecz zdrowia; znaczna część dochodów z podwyższenia podatku amerykańskiego z 2009 r. o 53 centy za opakowanie 20 papierosów została przeznaczona na rozszerzenie ubezpieczenia zdrowotnego dla dzieci46. Inne skuteczne interwencje
Chociaż reklamy wyrobów tytoniowych są zakazane w całej Unii Europejskiej, Chinach i niektórych innych krajach, papierosy nadal należą do najlepiej reklamowanych i promowanych produktów na świecie, a wydatki na marketing tytoniowy sięgają 8,6 mld USD rocznie w samych Stanach Zjednoczonych47. W 2011 r. Australia, która już zakazała reklam, wprowadziła proste opakowania produktów tytoniowych, usuwając wszystkie wizerunki marki. Marka jest wydrukowana tylko w małym standardowym napisem poniżej ostrzeżenia obrazkowego. Najnowsze dowody sugerują, że zwykłe opakowanie zwiększa liczbę prób zaprzestania .8,49 Nowa Zelandia wprowadzi zwykłe opakowanie w 2014 r., A Wielka Brytania rozważa to. Zwykłe opakowania wykraczają poza wyraźne, obracające się naklejki ostrzegawcze na wyrobach tytoniowych, które przyczyniły się do zwiększenia liczby prób zaprzestania palenia w Kanadzie, Tajlandii i innych krajach50. Ostrzeżenia obrazkowe mogą docierać nawet do osób niepiśmiennych, a połowa analfabetów wśród tytoń w Indiach. 29
W Stanach Zjednoczonych i Zjednoczonym Królestwie zakazy reklamowania wyrobów tytoniowych w telewizji zbiegły się w czasie z początkiem długotrwałego spadku sprzedaży 51, chociaż te częściowe zakazy dotyczące reklamowania pozwoliły przemysłowi przejść na inne formy reklamy lub promocji. Bardziej kompleksowe zakazy dotyczące wszelkiej bezpośredniej i pośredniej reklamy lub promocji jakichkolwiek wyrobów tytoniowych lub znaków towarowych dodatkowo przyczyniają się do zmniejszenia konsumpcji52.53 i mają tę zaletę, że zrywają jakąkolwiek zależność mediów od przemysłu tytoniowego. Zakazy palenia w miejscach publicznych zmniejszają narażenie osób niepalących na dym tytoniowy, a także mogą przyczynić się do zmniejszenia ogólnego spożycia, 54.55 jak kampanie w mediach masowych.51,56 W populacjach z wieloma długoterminowymi palaczami, tanie badania epidemiologiczne różnych rodzaje, które monitorują zmieniający się zakres, w jakim tytoń powoduje przedwczesną śmierć, pomagają podnieść świadomość polityczną w zakresie zagrożeń związanych z tytoniem i dostarczyć informacji dla indywidualnego palacza.1,16,33,34
Na całym świecie większość byłych palaczy zdołała rzucić palenie bez pomocy, ale wsparcie dla lekarzy lub doradztwo i wsparcie telefoniczne lub internetowe może zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu. 57 W przypadku osób zmotywowanych leczenie farmakologiczne lub papierosy elektroniczne lub e-papierosy mogą Zwiększyło się również tempo rzucania palenia.57,58 Ostateczna rola e-papierosów pozostaje jednak niepewna, szczególnie jeśli branża tytoniowa kontroluje marketing zarówno papierosów tradycyjnych, jak i e-papierosów.
Śmierć i podatki
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia4, mimo że wiele krajów stosuje obecnie interwencje niezgodne z prawem, tylko nieliczne (w tym Mauritius, Meksyk, Filipiny, Polska i Turcja) stosują znaczne podwyżki określonych podatków akcyzowych na tytoń w celu ograniczenia palenia 6. Znaczny wzrost inflacji – cena zaadaptowana jest jednak kluczowym elementem każdej realistycznej strategii znacznego ograniczenia palenia w latach 2010 lub 2020
[hasła pokrewne: przed oddaniem krwi, rehabilitacja osób starszych, szajnochy przychodnia ]

Powiązane tematy z artykułem: przed oddaniem krwi rehabilitacja osób starszych szajnochy przychodnia