Fluoksetyna w premedykalnej dysforii

Wieloośrodkowe badanie kliniczne fluoksetyny w leczeniu przedmiesiączkowych objawów nastroju zgłoszonych przez Steiner et al. (Wydanie z 8 czerwca) to dobra nauka, ale zła medycyna. Cykliczne zmiany w tkliwości piersi, zatrzymanie płynów, odżywianie i doświadczenia emocjonalne są normalne, są modulowane przez styl życia i są związane ze środowiskiem emocjonalnym i społecznym oraz kulturą. Jakie są inne dowody, poza zachowaniem szukającym pomocy, że kobiety w badaniu miały depresję patologiczną wymagającą leczenia farmakologicznego.
Czy badano inhibitor wychwytu zwrotnego serotoniny, ponieważ zaburzenia serotoniny spowodowane są normalnymi zmianami hormonalnymi podczas cyklu miesiączkowego, czy też firma farmaceutyczna zapłaciła badaczom klinicznym, aby opracowali nowe wskazania dla swojego projektanta narkotyków.
Kwestionujemy stosowanie leków o krótkoterminowych i nieznanych długotrwałych szkodliwych skutkach, gdy skuteczne metody leczenia depresji, takie jak ćwiczenia aerobowe, są dobrze udokumentowane2. Po 3 miesiącach łagodnego zwiększania się napięcia przedmiesiączkowego utrzymywano płynność i tkliwość piersi. ćwiczeń, a po sześciu miesiącach minimalnej, regularnej aktywności fizycznej objawy nastroju również się zmniejszyły3. Po co testować drogi lek, gdy niedrogie zmiany w stylu życia, bez działań niepożądanych i z pozytywnym wpływem na choroby sercowo-naczyniowe i ryzyko osteoporozy, mogą być oczekuje się świadczenia.
Wysoki wskaźnik ścierania się wśród kobiet w tym badaniu jest niezwykły. Czy to dobry lek, aby leczyć kobiety za pomocą leków i dawek, że jedna trzecia wysoce zmotywowanych, objawowych grup pacjentów uważa, że muszą przerwać z powodu skutków ubocznych. Czy to dobre lekarstwo, aby dawać ciągłą terapię z objawami przerywanymi.
Badanie to dostarcza dalszych dowodów na to, że nauka uważa, że musi ratować kobiety przed ich ciałem. I daje więcej dowodów na negatywny pogląd, jaki ta kultura posiada na kobiety i ich fizjologię.
Jerilynn C. Prior, MD
Kuldip Gill, Ph.D.
Yvette M. Vigna, RN
University of British Columbia, Vancouver, BC V5Z 1M9, Kanada
3 Referencje1. Steiner M, Steinberg S, Stewart D, i in. Fluoksetyna w leczeniu dysmorfii przedmiesiączkowej. N Engl J Med 1995; 332: 1529-1534
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. McCann L, Holmes DS. Wpływ ćwiczeń aerobowych na depresję. J Pers Soc Psychol 1984; 46: 1142-1147
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Wcześniejsze JC, Vigna Y, Sciarretta D, Alojado N, Schulzer M. Ćwiczenie kondycjonujące zmniejsza objawy przedmiesiączkowe: prospektywne, kontrolowane 6-miesięczne badanie. Fertil Steril 1987; 47: 402-408
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Chociaż Steiner i in. wykazali korzyści płynące z fluoksetyny w leczeniu zespołu napięcia przedmiesiączkowego, nie odnosili się do jej wpływu na indywidualne objawy charakteryzujące dysfazję fazy późnej lutealnej. Wśród nich wyróżnia się drażliwość. Chociaż ogólny mechanizm działania fluoksetyny w przedmiesiączkowej dysforii pozostaje niejasny, dowody sugerują, że ma ona swoistą rolę w zmianie obrazu klinicznego i neurohormonalnego procesu przedmiesiączkowego stanu drażliwego.
Pacjenci zgłaszają, że międzyludzkie skutki przedmiesiączkowego stanu drażliwego są głównym powodem poszukiwania leczenia zmian nastroju w późnej fazie lutealnej W tym czasie dotknięte kobiety czują się wyjątkowo wrażliwe na obszary konfliktu w swoich związkach. Wydaje się, że ekspresja przedmiesiączkowej drażliwości zapewnia jedynie chwilową ulgę i nie ma efektu oczyszczającego, który może towarzyszyć usprawiedliwionym wybuchom złości.1 Często takie kobiety zgłaszają znaczne zmniejszenie intensywności przedmiesiączkowej drażliwości po leczeniu fluoksetyną.
Obecność podwyższonego poziomu testosteronu podczas późnej fazy lutealnej może pomóc wyjaśnić podrażniającą i impulsywną jakość, która charakteryzuje stan przedmiesiączkowy podrażniający. Poziom testosteronu, w szczególności wolnego testosteronu, był dodatnio skorelowany z przedmiesiączkową drażliwością.2 Inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny mogą odgrywać istotną rolę w łagodzeniu drażliwości w późnej fazie lutealnej poprzez zmianę poziomów wolnego testosteronu.
Susan D. Edbril, Ph.D.
Beth Israel Hospital, Boston, MA 02215
2 Referencje1. Snaith RP, Taylor CM. Drażliwość: definicja, ocena i powiązane czynniki. Br J Psychiatry 1985; 147: 127-136
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Eriksson E, Sunblad C, Lisjo P, Modigh K, Andersch B. Stężenie androgenów w surowicy jest wyższe u kobiet z przedmiesiączkową drażliwością i dysforią niż u osób kontrolnych. Psychoneuroendocrinology 1992; 17: 195-204
Odpowiedź
Dr Steiner odpowiada:
Do redakcji: Z pewnością zgadzamy się z komentarzem dr Edbrila na temat znaczenia drażliwości wśród objawów charakteryzujących się przedmiesiączkową dysforią. Ze względu na wymagania przestrzenne, a ponieważ nie było różnicy między wynikami skal wzrokowo-analogowych w zakresie napięcia, drażliwości i dysforii (dla danego podmiotu), przedstawiliśmy jedynie średnią całkowitą punktację na trzech skalach jako naszą główną miarę wyniku. Kuszące jest jednak spekulowanie, że głównym skutkiem selektywnych inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny jest drażliwość, a zmniejszenie napięcia i dysforia są nieco wtórne.
W naszym badaniu nie mierzono poziomu testosteronu. Jednakże istnieją ostatnie dowody na to, że obniżony centralny obrót serotoninowy jest związany z impulsywnością i wysokim stężeniem testosteronu u mężczyzn popełniających wykroczenia.1 Dalsze badania interakcji między kaskadą serotonergiczną a osią podwzgórze-przysadka-gonady u kobiet z przedmiesiączkową dysforią reagujących na leczenie z inhibitorami wychwytu zwrotnego serotoniny są wyraźnie wskazane.
Z kolei list Prior i wsp. To głównie polityczna polemika z wadami naukowymi. Nie można ustalić diagnozy na podstawie odpowiedzi na leczenie. Kobiety z ciężką dysforią napięcia przedmiesiączkowego nie mają depresji patologicznej tylko dlatego, że reagują na lek przeciwdepresyjny, w tym przypadku inhibitor wychwytu zwrotnego serotoniny. Zainicjowaliśmy to badanie, ponieważ pojawiały się dowody na to, że serotonina odgrywała rolę w przedmiesiączkowej dysforii2,3, a ponieważ wystarczające dane pilotażowe sugerują, że inhibitory wychwytu zwrotnego mogą być skuteczne u tych kobiet, nie dlatego, że firma farmaceutyczna zapłaciła nam za opracowanie nowej wskazówki dla ich . projektant narkotyków Uczestnicy tego badania szukali pomocy, ponieważ ich objawy były tak poważne, że wpłynęli na prawidłowe funkcjonowanie kobiet. Dowody nie opierały się wyłącznie na obecności zachowań poszukujących pomocy; zamiast tego istniały rygorystyczne kryteria włączenia i wyklucz
[podobne: algi mikronizowane, choroba banga, moringa proszek ]