Epidemiologia zakażeń ludzkich wirusem ptasiej grypy A (H7N9) w Chinach AD 8

S2 w Dodatku Uzupełniającym): faza początkowa od 17 lutego do 27 marca, ze sporadycznymi przypadkami zidentyfikowanymi w prowincjach Szanghaj, Zhejiang i Jiangsu we wschodnich Chinach; szczyt epidemii od 28 marca do 18 kwietnia, podczas którego zgłoszono 98 ze 139 potwierdzonych przypadków (71%) w dwóch gminach i ośmiu prowincjach; faza upadająca od 19 kwietnia do 31 maja, z ostrym zmniejszeniem liczby przypadków po zamknięciu rynków żywego drobiu w jednej gminie i ośmiu prowincjach; fazę międzyprzedmiotową od czerwca do 30 września, przy czym zgłoszono tylko 2 potwierdzone przypadki; i od października rozpoczyna się faza odrodzenia, z 5 nowymi potwierdzonymi przypadkami H7N9 od grudnia. Dyskusja
Wybuch infekcji u ludzi nowym wirusem ptasiej grypy A (H7N9) rozpoczął się w lutym 2013 r., A od grudnia spowodował 139 potwierdzonych przypadków zidentyfikowanych w 10 prowincjach i 2 gminach, głównie we wschodnich Chinach. Chociaż dotyczyły osoby w szerokim spektrum wiekowym (przedział wiekowy od 2 do 91 lat), większość pacjentów z potwierdzonym zakażeniem wirusem H7N9 była starsza (mediana wieku, 61 lat), mężczyzn (71%) i mieszkańców miast (73%). ), a większość z nich uważano za narażonych na zwiększone ryzyko powikłań grypy ze względu na wiek (<5 lat lub .65 lat) lub częstość niektórych podstawowych schorzeń. Większość pacjentów hospitalizowanych z ciężką chorobą dolnych dróg oddechowych, 10 z udziałem przypadku śmiertelności 34% do tej pory. Poza czterema grupami przypadków wśród członków rodziny większość pacjentów z potwierdzoną infekcją wirusem H7N9 była niezwiązana z epidemiologią. W naszych analizach nie uwzględniono dwóch dodatkowych przypadków u pacjentów w stanie krytycznym; jeden pacjent wyjechał ze wschodnich Chin na Tajwan, gdzie wystąpił początek choroby i potwierdzono zakażenie wirusem H7N9, 11 i jeden przybył z południowych Chin do Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkongu (HKSAR), gdzie wystąpił początek choroby i potwierdzono zakażenie wirusem H7N9 na początku grudnia. Od grudnia zidentyfikowano inne potwierdzone przypadki zakażenia wirusem H7N9 w Chinach, HKSAR i na Tajwanie.
Zakażenia ludzkimi wirusami ptasiej grypy A (H7) były zgłaszane sporadycznie i są zwykle związane z ekspozycją na drób.12-14 Poprzednie przypadki zakażenia wirusem H7 u ludzi zostały scharakteryzowane przez łagodną chorobę (zapalenie spojówek lub niepowikłaną grypę) lub przez umiarkowaną chorobę (choroba dolnych dróg oddechowych), która powoduje hospitalizację.12,13,15,16 Zgłaszano już tylko jeden przypadek śmiertelnego zakażenia wirusem H7; przypadek ten wystąpił u dorosłego z wysoce zjadliwym zakażeniem wirusem ptasiej grypy A (H7N7). 17 Wielu z potwierdzonych pacjentów z H7N9 miało krytyczną i śmiertelną chorobę, co sugeruje, że wirus H7N9 jest bardziej zjadliwy u ludzi niż inne wirusy H7
[patrz też: psychiatra poznań, poradnia psychologiczna, psychiatra poznan ]