Epidemiologia zakażeń ludzkich wirusem ptasiej grypy A (H7N9) w Chinach AD 11

Jednakże, w czterech rodzinnych klastrach, ograniczona, nie podtrzymana transmisja wirusa H7N9 z człowieka na człowieka po bliskim, przedłużonym, niezabezpieczonym kontakcie z objawowym pacjentem z zakażeniem wirusem H7N9 pozostaje możliwa. Potwierdzone przypadki w trzech z czterech klastrów zidentyfikowano u krewnych członków rodziny. Podobne grupy rodzinne przypadków H5N1, które wystąpiły po wspólnym narażeniu na drobiu lub ograniczoną transmisję z człowieka na człowieka, zostały zidentyfikowane. 48,43,44 Pary próbek surowicy uzyskano podczas ostrych i rekonwalescyjnych stadiów choroby z kontaktów pacjentów z ocena możliwości wtórnego przenoszenia wirusa H7N9 z człowieka na człowieka, w tym potencjalna identyfikacja bezobjawowych zakażeń po zakończeniu testów. Kilka badań wykazało, że wirus H7N9 może wiązać się z receptorami zarówno w górnych, jak i dolnych drogach oddechowych u ludzi i może być przenoszony w różny sposób z eksperymentalnie zakażonych fretek na podatne fretki za pomocą kropelek.31,37,45-49. Badania te potwierdzają obserwację, że ograniczone, nieprzemyślane przenoszenie wirusa H7N9 z człowieka na człowieka. Chociaż ryzyko przeniesienia wirusa H7N9 z człowieka na człowieka wydaje się niskie, chińskie krajowe wytyczne zalecają wdrożenie środków kontrolnych, takich jak szybka izolacja pacjentów z H7N9; wdrażanie standardowych środków ostrożności, kontaktów i kropel przez personel medyczny w szpitalach; i aktywne monitorowanie bliskich kontaktów z powodu choroby. Ponadto krajowe wytyczne zalecają, aby leczenie przeciwwirusowe oseltamiwirem było podawane tak szybko jak to możliwe u pacjentów z podejrzeniem lub potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem H7N9.
Nasze badanie miało kilka ograniczeń. Po pierwsze, nie byliśmy w stanie zebrać szczegółowych informacji od wszystkich pacjentów na temat ekspozycji, takich jak czas, częstotliwość, intensywność i czas trwania ekspozycji. Informacje na temat ekspozycji są przydatne do oszacowania okresu inkubacji po możliwej ekspozycji na zwierzęta lub na rynki zwierząt żywych oraz do oceny czynników ryzyka zakażenia wirusem H7N9. Po drugie, możemy nie zidentyfikować wszystkich bliskich kontaktów pacjentów z przypadkami. Po trzecie, nie dysponowaliśmy standardowym protokołem i kwestionariuszem do zbierania informacji ze wszystkich kontaktów 139 pacjentów z potwierdzonymi przypadkami. Jednakże CDC w Chinach wydała wytyczne i protokół do badań terenowych pacjentów pacjentów i bliskich kontaktów, a od kwietnia zapewnia szkolenia dla personelu we wszystkich 31 prowincjonalnych CDC. Do zbierania informacji o potwierdzonych przypadkach wykorzystano zorganizowany internetowy system raportowania. Pomogło to w standaryzacji gromadzenia danych. Po czwarte, próbki nie były dostępne dla testów H7N9 od niektórych pacjentów z podejrzanymi przypadkami
[przypisy: psycholog gdynia, psycholog warszawa, porady psychologiczne ]