Dziewieciolatki oczekuja, ze dziewieciolatki zachowywac sie beda jak dziewieciolatki, ze wykonaja rzeczy, które dziewieciolatki potrafia wykonac

Dziewięciolatki oczekują, że dziewięciolatki zachowywać się będą jak dziewięciolatki, że wykonają rzeczy, które dziewięciolatki potrafią wykonać. Stąd zazwyczaj czują się swobodniej w towarzystwie innych dziewięciolatków niż w towarzystwie dorosłych. Potrzeba opieki, oparcia i kierownictwa osób od siebie silniejszych (to znaczy potrzeba zależności) jest w dużej mierze potrzebą dziecięcą, to znaczy, jest bardziej właściwa dzieciom niż dorosłym. Stąd oczekiwalibyśmy, że w miarę dojrzewania dzieci potrzebować będą mniej troski, opieki i kierunku. Podkreślamy to z naciskiem, gdyż istnieje wśród rodziców i nauczycieli tendencja nadmiernego opiekowania się dziećmi, utrzymywania ich w zależności i w dalszym ciągu podejmowania za nich decyzji, do których samodzielnego podejmowania są zdolne. Ta tendencja jest zrozumiała: ciężko nam wypuścić z rąk cugle władzy, kiedy trzymaliśmy je tak długo, i ciężko nam przychodzi przystanąć o bok i me interweniować, gdy dzieci popełniają błędy. Często zapominamy, że popełnianie błędów jest ważnym czynnikiem procesu uczenia się. Nasze ociąganie się z udzieleniem dzieciom swobody uczenia się po swojemu jest prawdopodobnie główną przyczyną rozgoryczenia i buntu, jakie wielu młodzieńców i chłopców w okresie pokwitania odczuwa w stosunku do dorosłych. Okazuje się, więc, że zarówno program, jak i metody trzeba zrewidować, jeśli mamy dać dzieciom sposobność uczenia się i jeżeli mamy uniknąć niektórych trudności występujących w późnym dzieciństwie i młodości. [hasła pokrewne: cyklopiroksolamina, bezdechy nocne leczenie, psychiatra poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: adapalen bezdechy nocne leczenie cyklopiroksolamina