Dwufazowe próby bapineuzumabu w łagodnej i umiarkowanej chorobie Alzheimera AD 2

Dominującym składnikiem płytek jest peptyd beta-amyloidowy (A.). Wiele linii dowodów wskazuje, że nieprawidłowe wytwarzanie lub usuwanie Ap jest wczesnym komponentem patogenezy choroby Alzheimera.1-3 Bapineuzumab jest humanizowanym, monoklonalnym przeciwciałem monoklonalnym skierowanym przeciwko N-końcowi, w rozwoju klinicznym w leczeniu choroby Alzheimera. W badaniach przedklinicznych wykazano, że mysia forma przeciwciała (3D6) wiąże się z fibrylarnymi, oligomerycznymi i monomerycznymi postaciami A., zmniejsza ilość A. w mózgu i poprawia pamięć u myszy transgenicznych, które nadprodukują A..4-8. W badaniach klinicznych fazy II z udziałem pacjentów z łagodną i umiarkowaną chorobą Alzheimera pacjenci, którzy otrzymywali bapineuzumab, w porównaniu z tymi, którzy otrzymywali placebo, wykazywali większe zmniejszenie amyloidu na obrazowanie amyloidu z emisją pozytronów przy użyciu związku Pittsburgha B ( PIB-PET) i zredukowane fosforylowane tau (fosfo-tau) płynu mózgowo-rdzeniowego, co sugeruje zaangażowanie celu i osłabioną neurodegenerację.9,10 Z powodu różnic w częstości występowania nieprawidłowości w obrazowaniu związanym z amyloidem z wysiękiem lub obrzękiem11,12 i potencjalnej skuteczności13 między apolipoproteiną E (4) nosicieli i nośników bez recepty (APOE) w badaniu fazy 2, przeprowadziliśmy oddzielne badania kliniczne III fazy wśród nośników APOE .4 i bez nośników. Głównym celem badania było określenie skuteczności dożylnego bapineuzumabu w porównaniu z placebo u pacjentów z otępieniem o łagodnym lub umiarkowanym nasileniu związanym z chorobą Alzheimera. Metody
Badaj witryny i pacjentów
Przeprowadziliśmy dwa oddzielne badania kliniczne w programie 3 fazy bapineuzumabu w leczeniu łagodnej i umiarkowanej choroby Alzheimera w celu określenia skuteczności i bezpieczeństwa bapineuzumabu oraz kluczowych wyników biomarkerów. Jedna próba obejmowała nośniki allelu .4 APOE, a druga wiązała się z brakiem nośników APOE .4. Obydwie były wieloośrodkowymi, randomizowanymi, podwójnie zaślepionymi, kontrolowanymi placebo, równoległymi grupami. Badanie przewoźnika przeprowadzono w 170 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych od grudnia 2007 r. Do kwietnia 2012 r., A badanie noncarrier przeprowadzono w 218 miejscach w Stanach Zjednoczonych (195 miejsc), Kanadzie (17), Niemczech (4) i Austrii ( 2) od grudnia 2007 r. Do czerwca 2012 r.
Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku od 50 do 88 lat, spełniali kryteria prawdopodobnej choroby Alzheimera w National Institute of Neurological and Communicative Disorders and Stroke oraz Alzheimer s Disease and Related Disorders Association, 14 i mieli skan rezonansu magnetycznego (MRI), który wykazał wyniki zgodne z chorobą Alzheimera, wynik na Mini-Mental State Examination (MMSE) od 16 do 2615 (z ocenami od 0 do 30 i wyższymi punktami wskazującymi na mniejsze upośledzenie) oraz wynik na skali niedokrwiennej Hachinskiego, zmodyfikowanej przez Rosen i wsp., 4 lub mniej 16 (z ocenami od 0 do 12 i wyższymi wynikami wskazującymi większe stopnie niedokrwienia)
[hasła pokrewne: psychiatra poznan, psycholog warszawa, Psycholog Wrocław ]