Dwufazowe próby bapineuzumabu w łagodnej i umiarkowanej chorobie Alzheimera AD 11

Możliwe jest również, że A. może nie być najlepszym celem interwencji terapeutycznej, że usunięto zbyt mało amyloidu, że ważny gatunek A. był niewystarczająco zmieniony lub że inne aspekty neurodegeneracji były niewystarczająco zmienione. Wśród nośników APOE .4, bapineuzumab był związany ze zmniejszonymi stężeniami fosfo-tau płynu mózgowo-rdzeniowego, markerem neurodegeneracji; to odkrycie jest zgodne z wynikami fazy 2.9,10 Spośród innych leków, bapineuzumab nie wiązał się ze znacznym obniżeniem stężenia fosfo-tau w płynie mózgowo-rdzeniowym w analizie połączonych danych z 0,5 mg / kg i 1,0 mg. grupy na kilogram – pierwotna analiza wstępna dla tego wyniku. Jednak we wcześniej określonych analizach eksploracyjnych zaobserwowano zmniejszenie stężenia fosfo-tau w płynie mózgowo-rdzeniowym przy dawce 1,0 mg na kilogram, ale nie w dawce 0,5 mg na kilogram w porównaniu z placebo.
Obniżony wskaźnik akumulacji amyloidu w mózgu na PIB-PET obserwowano u nosicieli APOE .4, którzy otrzymywali bapineuzumab, ale różnica była mniejsza niż obserwowana w badaniach fazy 2, które obejmowały dawkę 2,0 mg na kilogram. Znaczące różnice między grupami w amyloidach na PIB-PET nie były obserwowane w badaniu niezwiązanym z wagą, ale stosunkowo niewielka liczba osób, które mogły zostać ocenione, ogranicza wnioski, które można wyciągnąć w odniesieniu do takich zmian. Ujemne skany dla amyloidu u 36% osób, które nie osiągnęły .4 .4 na początku badania, budzą obawy co do wiarygodności diagnozowania choroby Alzheimera wśród osób nie będących nosicielami i sugerują możliwą przydatność włączenia progów amyloidowych do kryteriów kwalifikowalności w przyszłych próbach terapii antyamyloidowej.
Chociaż biomarker powoduje, że badanie na nośniku sugeruje, że bapineuzumab może modyfikować akumulację A. i dalszy biomarker (fosfo-tau), żadne z badań nie wykazało korzyści stosowania bapineuzumabu w odniesieniu do wyników klinicznych. Jak podano w innym wydaniu tego czasopisma, dwa ostatnie badania kliniczne III fazy z solanezumabem, innym przeciwciałem monoklonalnym anty-A., również nie wykazały korzyści w odniesieniu do pierwotnych wyników klinicznych u pacjentów z łagodną lub umiarkowaną chorobą Alzheimera.25 Nagromadzenie amyloidu prawdopodobnie rozpoczyna się na wiele lat przed wystąpieniem objawów, 2 26, 27 i rozpoczęcie leczenia przeciw amyloidom dopiero po wystąpieniu otępienia może być zbyt późne, aby wpłynąć na przebieg kliniczny choroby. [28]
[więcej w: fitness blogi, nieżyt trąbki słuchowej, choroby krwi objawy ]