Addiction Psychiatry: Aktualna diagnoza i leczenie ad

To nie pasuje do mojego doświadczenia lub interpretacji literatury. Niemniej jednak, zakładając, że pacjenci uzależnieni lub alkoholiczni mają niewiele poważnych stanów psychopatologicznych, Miller zaleca, aby potrzebowali pewnego poziomu lęku i depresji ( bez bólu, bez wzmocnienia ). Zgadzam się, że niektóre lęki i wyrzuty sumienia są ważne, a może nawet decydujące dla uzdrowienia. Lecz utrzymujące się ciężkie zaburzenie depresyjne, zaburzenie lękowe i inne niepsychotyczne stany mogą wymagać farmakoterapii, psychoterapii lub obu z nich dla pomyślnego wyniku. Miller bierze kilka ruchów w teorii samoleczenia uzależnienia. Chociaż nie wierzę, że teoria wyjaśnia całe uzależnienie, niektórzy pacjenci twierdzą, że biorą alkohol lub leki, aby złagodzić objawy, psychiczne lub fizyczne. Możemy w niektórych przypadkach nazwać to racjonalizacją, ale mimo to pozostaje ważnym zjawiskiem klinicznym. Co więcej, może to być objaw związany z uszkodzeniem neurotransmiterów przez substancje nadużywania – to jest przyczyna instrumentalna, a nie ostateczna.
Mam kilka semantycznych pytań. Miller odnosi się do alkoholizmu jako alergii, pojęcia wywodzącego się z pism jednego z wczesnych współpracowników założycieli Anonimowych Alkoholików, lekarza. Ale użycie takiego terminu technicznego nie służy dobrze profesjonalnej terminologii. Jeśli profesjonalny żargon stanie się idiosynkratyczny, nie będziemy w stanie komunikować się solidnie. Gdzie indziej Miller określa alkoholizm jako chorobę duchową . Gdyby był duchownym, to zdanie nie przeszkadzałoby mi, ale martwi mnie, że on, lekarz, powinien nazwać to zaburzenie duchowym.
Analizując odmowę, Miller tworzy kategorię zaprzeczenia, które jest zamierzone. Utrzymuję, że zaprzeczenie takie jak je definiujemy – nieświadome oddzielenie powiązanych zdarzeń lub zjawisk – nie może być zamierzone. Jeśli pacjent celowo błędnie interpretuje zdarzenie lub związek pomiędzy zdarzeniami, czyli kłamie.
Mieszkańcy psychiatrii uzależnień i psychiatrzy uzależnieni, gotowi na krytyczną ocenę, powinni przeczytać tę książkę, zarówno ze względu na jej faktyczne informacje, jak i na temat włączenia szeroko rozpowszechnionych przekonań w dziedzinie uzależnień . Psychiatrzy studiujący na podstawie swoich subkwalifikacji w uzależnieniu odkryją, że nie obejmuje ważnych tematów z wystarczającą głębią. Z drugiej strony jest to zbyt techniczne dla niepsychiatrów zainteresowanych tą dziedziną.
Joseph Westermeyer, MD, Ph.D.
University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455

[więcej w: profilaktyka odleżyn, fluoroza leczenie, gazometria interpretacja ]

Powiązane tematy z artykułem: fluoroza leczenie gazometria interpretacja profilaktyka odleżyn